Evenement Brussel | Made in Asia 2017 + AnimeTalk

Als je in regio Brussel woont heb je vast en zeker al de flyers gezien voor de jaarlijkse anime/comic expo in Brussel. Het is er elk jaar zeer druk, mensen uit Frankrijk, Nederland, Duitsland en zelfs landen buiten Europa zijn erbij!

De expo is verdeeld in verschillende zones. Als je er nog nooit bent geweest en je gaat er dit jaar toevallig heen, schrik dan zeker niet als iemand je zonder pardon een knuffel wil geven of je wil filmen voor hun Youtube kanaal of blog.

Wil je echt gezien worden? Doe dan zeker wat moeite met een cosplay kostuum. Vorig jaar was ik verkleed als een Pikachu samen met een andere vriendin die dezelfde onesi had (ja, oke. Ik had haar 2de onesi aan want ik had nog niks gekocht.) Mijn zus ging als een Neko (half kat, half mens, super schattig!           ~Kawaii~

AnimeTalk

Ik heb besloten om mijn interesselijn uit te breiden op dit blog, aangezien ik graag van alles wil posten afgezonderd van DIY dan. Dames en heren, dit is AnimeTalk!

Ik ga het dus de komende paar posts hebben over mijn 2de na beste interesse: Anime! Zoals ik al heb vermeld op mijn bio pagina, hou ik van kunst. Voor diegene die zeggen: ‘dit is geen kunst, dit is een cartoon’ dan hebben diegene het verschrikkelijk mis!

Zoals je op de foto hierboven kan zien is het een illustratie van enkele anime figuren. Dit zijn bestaande anime personages uit de serie Noragami (Nora God) gami is het japanse woord voor God. Er zit echter een personage in de serie die(net als ik) Nora heet. 

Anime is Japanse animatie! Sommigen kennen de serie Avatar The Last Airbender , die vervolgens ook is verfilmt. Helaas is er maar één hoofdstuk verfilmt. Dit kan je zien als 1 aflevering. De film was niet zo’n succes dus hebben de makers van Nickelodeon hier ook niet aan verder gewerkt. Ze hebben wél nadat alle seizoenen van Avatar The Last Airbender compleet waren, een nieuw ‘boek’ geregiseert. Avatar The legend of Korra, is hun tweede en ook laatste serie van de Avatar reeks. Veel mensen denken dat Avatar een cartoon is, anderen denken dat het Anime is.. wat is het nu eigenlijk?

Avatar is GEEN anime serie, het is officieel cartoon!

Anime wordt alleen gemaakt in Japan. Avatar speelt zich af op Chinese achtergrond. Ook is deze serie gemaakt door Nickelodeon, en dat is in Amerika. Dus voor diegene die dachten deze serie bij Anime te plaatsen, helaas pindakaas!

Welke 3 Anime series raad ik je aan te kijken?

  • Horror: Corpse Party dit gaat over een groep studenten die samen de ‘sachiko charm’ uitvoeren om middernacht op school. Ze kregen allemaal een stukje papier in de vorm van een mannetje. Ze moesten een paar stappen doen om een wens te doen en vervolgens zouden ze dan ‘voor eeuwig samen zijn’. Als je niet tegen afgesneden tongen of geplette hersens kan, kan je dit beter niet kijken.
  • Actie en romantiek: Sword Art Online Deze serie gaat over een gamer genaamd Kirito. Hij zit vast in een online RPG spel samen met miljoenen andere spelers. Het erge was dat als je in het spel dood gaat, dat je in de echte wereld ook dood zou gaan. De spelers worden namelijk in het spel gestuurd door een speciale helm. Je kan het vergelijken met de virtual reality brillen, maar deze wekken je in slaap. Zeker aanrader voor mensen die dol zijn op actie en voor mensen die graag ‘romance shipping’ kijken. Poster van een personage van SWORD ART ONLINE (Asuna)
  • Comische en hilarische serie:School Rumble deze maakt me keer op keer aan het lachen. De serie slaat nergens op, en daarom is het grappig! Het gaat over een meisje dat verliefd is op haar klasgenoot die nooit iets zegt. Hij doet ook niks. Hij is de meest oninteressante jongen. Echt, je valt in slaap als je naar hem kijkt. Aanrader als je eens alleen zit thuis en wilt lachen!

Ik hoop dat AnimeTalk een interessante topic wordt voor dit blog! Ik ga tijdens made in asia op zaterdag ook een post maken en fotos plaatsen.

One thought on “Evenement Brussel | Made in Asia 2017 + AnimeTalk

Leave a Reply

